Regulamin płatności online
Ostatnia aktualizacja w dniu 06.08.2023
Niniejszy regulamin określa zasady przeprowadzania płatności opłat dodatkowych wystawionych przez Kontrolerów Grupy NPR w obsługiwanych środkach publicznego transportu zbiorowego oraz opłat manipulacyjnych.
· Definicje
Pasażer – osoba fizyczna, której na mocy art. 33a ustawy z dnia 15 listopada 1984 Prawo Przewozowe (tekst ujednolicony: Dz. U. z 2020 r. poz. 8) wystawiono wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej.
Opłata dodatkowa – opłata (potocznie mandat), wystawiona w formie wezwania za brak biletu, brak uprawnień do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu, naruszenie przepisów regulaminowych przewoźnika o przewozie bagażu lub zwierząt oraz za spowodowanie zatrzymania lub zmianę trasy autobusu bez przyczyny. Regulowana na mocy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 roku w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. z 2005 r. nr 14 poz. 117).
Opłata manipulacyjna – opłata odpowiadająca poniesionym kosztom przez przewoźnika lub organizatora publicznego transportu zbiorowego w przypadku zwrotu lub umorzenia opłaty dodatkowej. Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo Przewozowe (tekst ujednolicony: Dz. U. z 2020 r. poz. 8). Wysokość opłaty regulowana jest przez Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 roku w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. z 2005 r. nr 14 poz. 117).
Regulamin – niniejszy regulamin dokonywania płatności w Biurze Obsługi Pasażera.
Biuro Obsługi Pasażera / BOP – serwis internetowy prowadzony przez Grupę NPR za pośrednictwem którego Pasażer może zlecić wygenerowanie formularza płatności (generowanie linku płatności).
Grupa NPR – Grupa NPR Norbert Przygoda, ul. Piaskowa 35, 26-110 Skarżysko-Kamienna NIP: 6631789141, REGON: 381593134 wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii.
Odwołanie – odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej.
Zlecenie – oświadczenie woli Pasażera, zmierzające bezpośrednio do uregulowania opłaty dodatkowej lub manipulacyjnej, określające w szczególności numer opłaty i rodzaj tej opłaty (dodatkowa lub manipulacyjna).
· Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Biura Obsługi Pasażera działające pod adresem www.bop.grupanpr.pl
- Biuro Obsługi Pasażera prowadzone jest przez Grupa NPR Norbert Przygoda, ul. Piaskowa 35, 26-110 Skarżysko-Kamienna NIP: 6631789141, REGON: 381593134 wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii.
- Niniejszy regulamin określa sposób dokonywania przez Pasażera zlecenia generowania linku do płatności opłaty dodatkowej lub opłaty manipulacyjnej.
· Akceptowane formy płatności i wysyłka formularza płatności
- Płatności obsługiwane są przez system imoje należący do ING Banku Śląskiego S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Płatność odbywa się za pośrednictwem linku wygenerowanego w systemie imoje i udostępnionego Pasażerowi.
- Wygenerowany link płatności jest dostarczany Pasażerowi zgodnie z wybraną formą dostawy (SMS, E-MAIL, FACEBOOK MESSENGER).
- Dostępne formy płatności to: przelew online, płatność kartą oraz płatność BLIK.
- Wysyłka linku płatności za pośrednictwem adresu e-mail odbywa się zawsze z adresu: platnosci@grupanpr.pl.
· Zlecenie wygenerowania linku płatności
- Zlecenie wygenerowania linku można dokonać za pośrednictwem strony PŁATNOŚCI ONLINE, za pośrednictwem komunikatora MESSENGER lub telefonicznie.
- Zlecenie dotyczące uiszczenia opłat manipulacyjnych jest możliwe wyłącznie w przypadku wpłynięcia do Biura Obsługi Pasażera odwołania od nałożonej opłaty dodatkowej.
- Zlecając wygenerowanie linku płatności za pośrednictwem strony PŁATNOŚCI ONLINE należy podać imie i nazwisko Pasażera widniejące na druku opłaty dodatkowej, numer opłaty dodatkowej, typ opłaty, sposób dostarczenia linku (E-MAIL, SMS), oraz numer telefonu i/lub adres e-mail ma który ma się odbyć dostarczenie linku.
- Zlecając wygenerowanie linku płatności za pośrednictwem komunikatora MESSENGER należy podać numer opłaty dodatkowej, imię i nazwisko konta, z którego Pasażer się kontaktuje musi być zgodne z danymi zawartymi na druku opłaty dodatkowej. W przypadku opiekuna prawnego Pasażera nieletniego dane tej osoby muszą być zgodne z sekcją druku “DANE OPIEKUNA PASAŻERA NIELETNIEGO / UCZNIA” podane przez Pasażera Kontrolerowi.
- Zlecając wygenerowanie linku płatności telefonicznie należy podać numer opłaty dodatkowej, typ tej opłaty oraz dane osoby ma jaką została wystawiona.
- Z chwilą przyjęcia zlecenia pracownik Biura Obsługi Pasażera za pośrednictwem SMS lub E-MAIL poinformuje o przyjęciu zlecenia, a w przypadku zleceń telefonicznych lub przez komunikator MESSENGER uczyni to natychmiast.
- We wszystkich typach zleceń Biuro Obsługi Pasażera wygeneruje i dostarczy link płatności w czasie do 24h od potwierdzenia Pasażerowi przyjęcia zlecenia.
- Na dokonanie opłaty za pośrednictwem linku Pasażer ma czas 14 dni od daty dostarczenia linku (stosujemy potwierdzenia dostarczenia SMS, potwierdzenia E-MAIL (automatyczne oraz potwierdzenia doręczenia DNS), potwierdzenie odczytania w komunikatorze MESSENGER).
- Potwierdzenie przyjęcia zlecenia za pośrednictwem adresu e-mail odbywa się zawsze z adresu: platnosci@grupanpr.pl.
· Odstąpienie od płatności, procedury odwoławcze
- Opłata dodatkowa nie jest usługą w rozumieniu zapisów Kodeksu Cywilnego a jest to forma kary za jazdę środkami publicznego transportu zbiorowego bez ważnego dokumentu podróży (biletu), bez dokumentu potwierdzającego uprawnienia do ulgowego lub bezpłatnego przejazdu, za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt oraz za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka publicznego transportu zbiorowego bez wyraźnej przyczyny. Dlatego odstąpienie od uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 14 dni nie jest możliwe.
- Zwrot i umorzenie opłaty dodatkowej może nastąpić tylko jeżeli Pasażer w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej lub jeżeli uiścił taką opłatę bezpośrednio u kontrolera odwoła się od tej opłaty i przedstawi odpowiednie dokumenty (na przykład bilet, legitymacja, zaświadczenie ze szkoły itp.). Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo Przewozowe (tekst ujednolicony: Dz. U. z 2020 r. poz. 8).
- Procedura odwoławcza jest szczegółowo opisana na stronie ODWOŁANIE.
· Polityka prywatności
W zakresie polityki prywatności obowiązują następujące dokumenty:
· Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów wynikłych pomiędzy Grupą NPR a Pasażerem zostaje poddane sądowi właściwemu dla siedziby Grupy NPR.